html


Η Ιστορία τουΠόντου


Το πρόγραμμά μας

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Ασκονίτη Αργυρή  Ειδικότητα: ΠΕ02
Κωνσταντίνου Θεοδώρα    ΠΕ03 
Καμπισιούλη Νικολέττα  ΠΕ13 
Ψωμιάδου  Έλλη
Λεοντοπούλου Ελένη    ΠΕ07    
Παπαδοπούλου Μαγδαληνή  ΠΕ15  
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:   «Ποντιακός Ελληνισμός»-

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ : Η παρουσία του ελληνικού στοιχείου στον Εύξεινο Πόντο χρονολογείται από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας , όπου ο ελληνισμός  ανέπτυξε μια μεγάλη πολιτιστική, πνευματική και οικονομική δράση σε ποικίλους τομείς δραστηριοτήτων. Η γνώση της ιστορικής διαδρομής και της πολιτιστικής ταυτότητας  του Ποντιακού Ελληνισμού  θα συμβάλλει στην επανασύνδεση των νέων με το ιστορικό τους παρελθόν και στην αποκρυστάλλωση της εθνικής τους συνείδησης.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 
Το εν λόγω  πρόγραμμα  επιδιώκει την ενασχόληση των μαθητών με τους παρακάτω θεματικούς άξονες:
Ø  Η ιστορία του Πόντου
Ø  Ο πολιτισμός  της καθημερινότητας του Πόντου : ήθη, έθιμα, τραγούδια, ενδυμασίες, διατροφή
Ø  Η ποντιακή διάλεκτος
Ø  Οι ποντιακές κοινότητες ανά τον κόσμο
Ø  Η Παναγία Σουμελά και τα μοναστήρια του Πόντου
Ø  Ο Πόντος μέσα από εικόνες, κείμενα και ιστορικές μαρτυρίες
Ø  Η διαχρονική συμβολή των Ποντίων στην ανάπτυξη της Ελλάδας
Ø  Οι πρόσφυγες Πόντιοι του προηγούμενου αιώνα και το προσφυγικό πρόβλημα σήμερα



Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
Α. Γνωστικοί  à Επιδιώκεται οι μαθητές:
Ø  να ενημερωθούν για την ιστορική διαδρομή του από την αρχαιότητα, τη βίαιη εκρίζωσή του από τις προγονικές εστίες και την γενοκτονία του
Ø  να γνωρίσουν τη συνολική προσφορά του στην οικοδόμηση και την ανάπτυξη της σύγχρονης Ελλάδας
Β. Παιδαγωγικοί à Επιδιώκεται οι μαθητές:
Ø  Να ασκηθούν στην αναζήτηση, κριτική αποτίμηση και επιλογή υλικού μέσα από την ποικιλία των πηγών που εξασφαλίζει το διαδίκτυο
Ø  Να αυτενεργήσουν και να οικοδομήσουν νέα γνώση, αξιοποιώντας τις νέες τεχνικές μάθησης και τις σύγχρονες  πολυμεσικές εφαρμογές (Blog, mail, facebook, Google +)
Γ. Τεχνολογικοί  à Επιδιώκεται οι μαθητές:
Ø  να εξοικειωθούν με τη χρήση των ΤΠΕ  στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού
Ø  να γνωρίσουν επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
Ø  να ασκηθούν στον αποτελεσματικό χειρισμό του ψηφιακού κειμένου στο διαδίκτυο βάσει της πολυτροπικότητας και της διακειμενικότητας .



Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Κατά την υλοποίηση του προγράμματος  πρόκειται να πραγματοποιηθεί:
Η επαφή και δημιουργική συνεργασία με φορείς και πολιτιστικούς συλλόγους που αγωνίζονται για τη διατήρηση της ποντιακής ιστορικής μνήμης.

Η δημιουργία  «Ζωντανής Βιβλιοθήκης», δηλ.  η συνεργασία με εθελοντές συμπολίτες  μας  ποντιακής καταγωγής που θα εκθέσουν στους μαθητές τους εαυτούς τους προς “ανάγνωση”, με την πρόθεση να μοιραστούν τις προσωπικές ιστορίες και τα βιώματά τους.

Η συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό που συνδιοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το Υπουργείο Εσωτερικών (πρώην Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης)  με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών .

Η συγκρότηση 5-7 ομάδων εργασίας με κύριο στόχο την κινητοποίηση,  κυρίως  μαθητών  και μαθητριών που  δυσκολεύονται να ενταχθούν και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στο πλαίσιο και στις πρακτικές της σχολικής τάξης , ώστε να ενισχυθεί το ενδιαφέρον τους για μάθηση , να διευκολυνθεί η ενσωμάτωσή τους στη σχολική κοινότητα και τελικά να αποτραπεί η σχολική διαρροή.

Η δημιουργία και λειτουργία εκπαιδευτικού ιστολογίου  για την ανάρτηση e-book , παρουσιάσεων με Power point, διαδραστικής αφίσας, φωτογραφικού λευκώματος, βίντεο με τη χρήση Windows Movie maker) .

Η δημιουργία εικαστικών έργων, λογοτεχνικών κειμένων, μουσικών συνθέσεων κ.α. των μαθητών στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων συναντήσεων.

Η συνεργασία με το σύλλογο των καθηγητών του σχολείου, όπου διεκπεραιώνεται το πρόγραμμα, καθώς και με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.

Το πρόγραμμα θα εκπονηθεί με βάση την ομαδοσυνεργατική και ανακαλυπτική μέθοδο διδασκαλίας, ώστε να υλοποιηθεί η μαθητική διεργασία με τρόπο βιωματικό και να  εμπεδωθεί πνεύμα ομαδικότητας και αλληλοσυνεργασίας.

Προβολή των μαθητικών εργασιών και των εκπαιδευτικών δράσεων στο ιστολόγιο του προγράμματος.
Παρουσίαση των μαθητικών εργασιών σε σχετική εκδήλωση του σχολείου με την ολοκλήρωση του σχολικού έτους.
Παρουσίαση - διάχυση των εκπαιδευτικών δράσεων στις «Ημέρες της Εκπαίδευσης».



Δ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Στο πλαίσιο του  διαθεματικού σχεδιασμού της διδασκαλίας τα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών που εμπλέκονται στην εκπόνηση του παραπάνω  προγράμματος είναι :
Ιστορία / Ξένες Γλώσσες / Πληροφορική / Αισθητική Αγωγή / Νεοελληνική Γλώσσα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου